| Hírek : Schumacher befogta Alonsót Kínában |
Schumacher befogta Alonsót Kínában
Alex 2006.10.01. 15:30
class=just>

A Ferrari hétszeres világbajnoka, Michael Schumacher megtörte az átkot, és életében
először felállhatott a dobogó legmagasabb fokára Kínában, mellyel két futammal a szezon vége előtt átvette a vezetést Alonsótól a világbajnokságban.
|
 |
Michael Schumacher pályafutása egyik legparádésabb győzelmét aratta a Kínai Nagydíjon, mellyel ugyan a pontszámok tekintetében nem előzte meg Alonsót, mégis átvette a vezetést a pilóták versenyében.
A hétszeres világbajnok számára nem volt egyszerű a futam első fele, mikor a pálya még teljesen vizes volt, ám ahogy száradt az ideális ív, egyre jobban tapadtak a Bridgestone abroncsok, ami lehetővé tette, hogy felzárkózzon az élen állókra. Bár csak a hatodik helyről indult, a verseny felénél járva már teljesen megérkezett az élen álló két Renault-ra, és nem sokkal később át is vette a vezetést, melyet többé nem is engedett ki a kezéből.
Legnagyobb riválisa, a világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso a pole pozícióból indult, és egészen a harmincadik körig tartotta vezető helyét, mikor komoly gumiproblémák jelentkeztek nála, ami miatt visszaesett, és csak a második helyen landolt. A Renault olasz versenyzője, Giancarlo Fisichella ugyan egy darabig még vezette is a futamot, végül márkatársa mögött a harmadik pozícióban futott célba.
Schumacher csapattársa, Felipe Massa a mezőny végéről várhatta a futam rajtját, azonban jó eséllyel pályázott a pontszerző helyekre, ám végül ütközött az egyik Red Bullal, ami versenyének végét jelentettet. Ezzel viszont a Renault egy ponttal ugyan, de ismét átvette a vezetést a Ferraritól a konstruktőrök versenyében.
Ez volt egyébként Schumacher első győzelme Kínában, mely hatalmas jelentősséggel bír, hiszen a német versenyző két futammal a szezon vége előtt teljesen befogta Alonsót, és mivel több győzelmet szerzett az idei évben, hiába azonos pontszám áll kettejük neve mellett, átvette a vezetést a bajnokságban.
A Honda brit versenyzője, Jenson Button profitált a legtöbbet az utolsó körben kialakult káoszból, és a negyedik helyen végzett. Őt a McLaren spanyol pilótája, Pedro de la Rosa követte, míg a pontszerzők sorát Rubens Barrichello, Nick Heidfeld, és Mark Webber zárták.
Az éjszakai esőzéseket követően vizes pálya fogadta a versenyzőket, ám az eső nem esett. Már akkor tudni lehetett, hogy a gumik fogják eldönteni a futamot. Mindenki intermediate abroncsokkal állt fel a rajtra, ami jó döntésnek bizonyult.
A mezőny a vizes pálya ellenére gond nélkül elrajtolt. Alonso simán megtartotta vezető helyét, míg Fisichella fordult másodikként. Raikkönen fantasztikusan kapta el a rajtot, és felugrott a harmadik helyre a Honda versenyzői elé, akiket Schumacher követett a hatodik helyen.
Három kör után Alonso már több mint öt másodpercre duzzasztotta előnyét Fisichellával szemben. Schumacher és a Bridgestone-os csapatok szemmel láthatóan küszködtek a vizes pályán, amit az is igazol, hogy Alonso 23 másodpercre növelte előnyét Schumacherrel szemben, aki időközben felugrott az ötödik helyre.
Schumacher a kilencedik körben megelőzte Barrichellót, miközben csapattársa, Felipe Massa megcsúszott és kihajtott a fűre. A brazil pilóta azonban vissza tudott térni a pályára, és folytatta tovább a körözést. Miközben Alonso továbbra is szakadt el a követő bolytól, Schumacher Bridgestone tappancsai egyre jobban tapadtak, és kezdett felzárkózni. A német versenyző nem sokkal később elment Jenson Button mellett, akitől átvette a negyedik helyet.
Eközben a száradó pályának köszönhetően Raikkönen elment Fisichella mellett, és elkezdte üldözni az élen álló Alonsót. A McLaren finn versenyzője futotta a leggyorsabb időket, ám Jenson Button után ő is kiállt tankolni. Megkezdődtek tehát a kiállások.
 |
Raikkönen ugyan szárnyalt, ám első kiállása után három körrel egy mechanikai probléma miatt feladni kényszerült a küzdelmet. Schumacher a 21. körben hajtott ki a szerelői közé, ám nem cserélt gumikat. Alonso egy körrel később szintén kihajtott új gumikért és üzemanyagért. Az ideális ív egyre jobban száradt, ám ekkor még nem lehetett megmondani, érdemes-e feltenni a slick gumikat. A kérdésre Kubica adta meg a választ, aki kockáztatott, és száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokat tetetett fel a BMW-re. A lengyel versenyző egy körön belül legalább négyszer megpördült, így ismét visszaállt a boxba intermediate gumikért.
Miután mindenki teljesítette első kiállását Alonso 9.8 másodperccel vezetett Fisichella előtt, akit mindössze csak 1.2 másodperc választott el a harmadik helyen autózó Schumachertől. Már ekkor látni lehetett, hogy a száradó pálya a Ferrarinak kedvez. Fisichella és Schumacher rohamléptekben zárkóztak fel Alonsó mögé, és a 28. körre teljesen megérkeztek a szemmel láthatóan is komoly gondokkal küszködő spanyol versenyző mögé.
Fisichella ugyan hezitált, ám egy körrel később elment Alonso mellett, majd Schumacher is megelőzte legnagyobb riválisát, és megkezdte tőle az elszakadást. A Ferrari szárnyalt a száradó pályán, ám Schumacher ennek ellenére sem tudott elmenni a remekül védekező Fisichella mellett. Eközben Alonso kiállt a boxba, ahol slick gumikat kapott. Az időeredmények mutatták, eljött a száraz aszfaltra alkalmatos gumik ideje.
 |
Schumacher a 40. körben állt ki másodszor a boxba slick gumikért. Egy körrel később Fisichella is meglátogatta szerelőit, ám az első kanyarban a hideg abroncsok miatt roppant lassan tudott csak haladni, ami éppen elég volt Schumachernek ahhoz, hogy átvegye tőle a vezetést. A két versenygép kis híján összeért, de nem történt baj.
Alonso az utolsó körökben feltámadt, Fisichella visszavett, így a két Renault helyet cserélt. A spanyol még egy utolsó - hiábavaló - támadást indított Schumacher ellen, akit már nem tudott befogni. Az utolsó két körben ismét eleredt az eső, ami a mezőny hátsó traktusában még egy kisebb kavarodást okozott, de az élen a sorrend már nem változott.
Kínai Nagydíj - Verseny:
Poz Pilóta Csapat Idő
1. M.Schumacher Ferrari (B) 1h37:32.747 2. Alonso Renault (M) + 3.121 3. Fisichella Renault (M) + 44.197 4. Button Honda (M) + 1:12.056 5. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 1:17.177 6. Barrichello Honda (M) + 1:19.131 7. Heidfeld BMW-Sauber (M) + 1:31.979 8. Webber Williams-Cosworth (B) + 1:43.588 9. Coulthard Red Bull-Ferrari (M) + 1:43.790 10. Liuzzi Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 11. Rosberg Williams-Cosworth (B) + 1 kör 12. Doornbos Red Bull-Ferrari (M) + 1 kör 13. Kubica BMW-Sauber (M) + 1 kör 14. Sato Super Aguri-Honda (B) + 1 kör 15. Speed Toro Rosso-Cosworth (M) + 1 kör 16. Albers Spyker MF1-Toyota (B) + 3 kör 17. Yamamoto Super Aguri-Honda (B) + 4 kör
Leggyorsabb kör: Alonso, 1:37.586
Kiesettek:
Pilóta Csapat Kör R.Schumacher Toyota (B) 50 Massa Ferrari (B) 47 Trulli Toyota (B) 39 Monteiro Spyker MF1-Toyota (B) 38 Raikkonen McLaren-Mercedes (M) 19
| |