| Hírek : A Renault-é az első sor Kínában |
A Renault-é az első sor Kínában
Alex 2006.09.30. 12:10

A Renault versenyzői, Fernando Alonso és Giancarlo Fisichella végeztek az élen a Kínai Nagydíj esővel tarkított időmérő edzésén, miközben a Ferrari folyamatosan küszködött. Schumacher csak a hatodik helyről várhatja a holnapi futam rajtját.
|
 |
A világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso szerezte meg a pole pozíciót a Kínai Nagydíj szombati, esővel tarkított időmérő edzésén. A Renault spanyolja mögött márkatársa, Giancarlo Fisichella végzett, így a franciák várhatják az élről a vasárnapi futam rajtját. Alonso legnagyobb riválisa, Michael Schumacher csak a hatodik pozícióban landolt.
A harmadik helyen a Honda duója, Rubens Barrichello és Jenson Button végzett, ami nem volt meglepő, látva a Michelin és a Bridgestone közti erőkülönbséget a vizes aszfalton. Kimi Raikkönen lett az ötödik a McLarennel, míg csapattársa, Pedro de la Rosa Schumacher mögött a hetedik helyen végzett.
Schumacher volt egyébként az egyedüli Bridgestone-os versenyző, aki bekerült az utolsó körbe, de a németnek nem volt mit ünnepelnie, miközben riválisa megszerezte pályafutása tizenötödik rajtelsőségét.
A reggeli hűvös időjárási körülmények között megrendezett szabadedzést követően az időmérő esőben vette kezdetét. A pálya hőmérséklete mindössze 22 fok volt, míg a levegő hőmérséklete alig érte el a 21 fokot.
A kvalifikáció első etapját meg kellett állítani, mikor Tiago Monteiro versenygépe megállt a pályán, nem sokkal azt követően, hogy Kimi Raikkönen a tizenegyes kanyarban hibázott, és kicsúszott a kavicságyba, ahonnan szerencsés módon vissza tudott térni a pályára.
Öt perc közjátékot követően ismét megnyitotta kapuit a boxutca. Az ausztrál Mark Webber is megcsúszott a Williams-szel, de nem lett komolyabb baja. Az első meglepetésre sem kellett sokat várni, ugyanis a Toyoták már az első etapban búcsúztak a küzdelemtől úgy, mint a Super Aguri, illetve a Spyker Midland versenyzői.
A második etapban rengetegen elhagyták a pályát, köztük a Renault versenyzői is, mely szemmel láthatóan igencsak felidegesítette a csapat vezetőjét, Flavio Briatorét. Az eső nem hagyott alább, Rubens Barrichello is megcsúszott az első kanyarban, de a brazil pilóta szerencsésen folytatni tudta a körözést.
Ekkorra már tisztán látszott, hogy az időjárás a Michelines csapatok malmára hajtja a vizet, amit az is bizonyított, hogy a japánok termékeivel futók közül egyedül Michael Schumacher jutott be a mindent eldöntő utolsó körbe. A Ferrari brazil pilótája, Felipe Massa a tizenharmadik helyen landolt, így az olaszok legnagyobb bánatára idő előtt búcsúzni kényszerült. Mivel Massa autójában motort cserélt a csapat pénteken, csak a mezőny végéről indulhat a holnapi versenyen.
Az utolsó etapban még jobban rázendített az eső. A versenyzők csak köröztek és köröztek, de ahogy az lenni szokott, az igazi akció most is az utolsó percekre maradt.
Kínai GP időmérő |
1. Etap |
2. Etap |
3. Etap |
Poz |
Pilóta |
Csapat |
|
Poz |
Idő |
K |
Poz |
Idő |
K |
Poz |
Idő |
K |
1. |
Alonso |
Renault |
M |
1. |
1:44.128 |
5 |
1. |
1:43.951 |
6 |
1. |
1:44.360 |
10 |
2. |
Fisichella |
Renault |
M |
2. |
1:44.378 |
4 |
2. |
1:44.336 |
6 |
2. |
1:44.992 |
9 |
3. |
Barrichello |
Honda |
M |
12. |
1:47.072 |
9 |
6. |
1:45.288 |
8 |
3. |
1:45.503 |
9 |
4. |
Button |
Honda |
M |
6. |
1:45.809 |
9 |
3. |
1:44.662 |
9 |
4. |
1:45.503 |
9 |
5. |
Raikkonen |
McLaren |
M |
4. |
1:44.909 |
7 |
8. |
1:45.622 |
6 |
5. |
1:45.754 |
9 |
6. |
M.Schumacher |
Ferrari |
B |
14. |
1:47.366 |
6 |
9. |
1:45.660 |
9 |
6. |
1:45.775 |
9 |
7. |
de la Rosa |
McLaren |
M |
3. |
1:44.808 |
6 |
5. |
1:45.095 |
8 |
7. |
1:45.877 |
9 |
8. |
Heidfeld |
BMW |
M |
10. |
1:46.249 |
8 |
4. |
1:45.055 |
9 |
8. |
1:46.053 |
10 |
9. |
Kubica |
BMW |
M |
8. |
1:46.049 |
8 |
7. |
1:45.576 |
9 |
9. |
1:46.632 |
9 |
10. |
Doornbos |
Red Bull |
M |
11. |
1:46.387 |
7 |
10. |
1:45.747 |
8 |
10. |
1:48.021 |
9 |
11. |
Speed |
STR |
M |
9. |
1:46.222 |
8 |
11. |
1:45.851 |
7 |
|
|
|
12. |
Coulthard |
Red Bull |
M |
7. |
1:45.931 |
8 |
12. |
1:45.968 |
7 |
|
|
|
13. |
Massa |
Ferrari |
B |
13. |
1:47.231 |
6 |
13. |
1:45.970 |
9 |
|
|
|
14. |
Liuzzi |
STR |
M |
5. |
1:45.564 |
6 |
14. |
1:46.172 |
9 |
|
|
|
15. |
Webber |
Williams |
B |
16. |
1:48.560 |
9 |
15. |
1:46.413 |
9 |
|
|
|
16. |
Rosberg |
Williams |
B |
15. |
1:47.535 |
9 |
16. |
1:47.419 |
9 |
|
|
|
17. |
R.Schumacher |
Toyota |
B |
17. |
1:48.894 |
9 |
|
|
|
|
|
|
18. |
Trulli |
Toyota |
B |
18. |
1:49.098 |
9 |
|
|
|
|
|
|
19. |
Albers |
Midland |
B |
19. |
1:49.542 |
9 |
|
|
|
|
|
|
20. |
Monteiro |
Midland |
B |
20. |
1:49.903 |
6 |
|
|
|
|
|
|
21. |
Sato |
S. Aguri |
B |
21. |
1:50.326 |
6 |
|
|
|
|
|
|
22. |
Yamamoto |
S. Aguri |
B |
22. |
1:55.560 |
7 |
|
|
|
|
|
| |