A forma-1 világa
Eredményjelző

     
óra
>
     
Menü
     
Pilóták
Pilóták 1. Fernando Alonso 134p 2. Michael Schumacher 121p 3. Felipe Massa 80p 4. Giancarlo Fisichella 72p 5. Kimi Räikkönen 65p 6. Jenson Button 56p 7. Rubens Barrichello 30p 8. Juan-Pablo Montoya 26p Istállók Renault F1 206p Ferrari 201p McLaren-Mercedes 110p
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
szavazatok
Lezárt szavazások
     
Számláló
TRY.HU
     
Zene
<bgsound src="http://live.juventus.hu:8000/live.m3u" loop=true>
     
Az oldal lelke
 
     
Quad
     
Banánfickó
 
     
Kyle
     
Danubiust halgat
     
Hastánc
     
DJ
     
Cicik
     
Amit ma megtehetsz

     
Békák
     
Monalisa
     
Horrorra akadva
     
Hírek
Hírek : Schumacher vs. Alonso: Most vagy soha! 2.rész

Schumacher vs. Alonso: Most vagy soha! 2.rész

Alex  2006.09.04. 08:04

 

Michael Schumachert és Fernando Alonsót mindössze tizenkét pont választja el egymástól a szezon utolsó négy versenye előtt. Schumacher nem először van ilyen helyzetben, de vajon idén is képes lesz a fordításra, vagy elbukik a végső küzdelemben?

Kísért a múlt

Michael Schumacher nyolcadik bajnoki címe megszerzésére készül, ám nem lesz egyszerű számára ez a küldetés. A Ferrari német versenyzőjének eddig csak egy alkalommal sikerült megfordítania a bajnokságot a szezon utolsó négy versenyén, mikor 2000-ben Mika Haikkinennel vívott ádáz csatát a végső győzelemért. Akkor azonban jóval kisebb volt a különbség kettejük között négy futammal a szezon vége előtt, hiszen a McLaren finn versenyzője csak 5 ponttal vezetett Schumacher előtt. Az akkor harmadik bajnoki címére készülő Schumacher az utolsó négy futamot zsinórban megnyerte, mellyel az utolsó előtti versenyen, Japánban bebiztosította magának az első helyet az egyéni összetettben.

Schumacher első két bajnoki címét a Benetton (a Renault elődje) istállónál szerezte meg még 1994-ben és 95-ben. A német versenyző mindkét alkalommal vezető pozícióból (több mint tíz pontos előnnyel) várta a szezon utolsó négy megmérettetését, amely elégnek bizonyult ahhoz, hogy megtartsa elsőségét.

Jacques Villeneuve / Williams


1996-ban a Williams versenyzői vívtak csatát a bajnoki címért. 1997-ben viszont ismét feltámadt a Ferrari és vele együtt Schumacher. A német pilóta tíz pontos előnnyel várta a szezon utolsó négy futamát, ám Villeneuve folyamatosan faragott hátrányából, így az utolsó megmérettetést Jerezben csak egy pontos előnnyel kezdte meg Michael. Gondolom senkinek nem kell ecsetelni a történteket. Schumacher ütközött Villeneuve-vel: a Ferrari a kavicságyban ragadt, míg Jacques átadta a helyét a McLaren versenyzőinek, és szép komótosan befutott a harmadik pozícióban, mellyel megszerezte pályafutása első és egyetlen bajnoki címét a Forma-1-ben. A kanadai versenyző tehát fordítani tudott.

1998-ban a McLarenek feltámadtak, és Mika Hakkinen Jerezben szerzett elsőségét követően győzelmet győzelemre halmozott. A Ferrari már akkor is a szezon elején gyengélkedett, így Schumacheréknek keményen kellett hajtaniuk, hogy az évad során behozzák az első versenyeken begyűjtött tetemes lemaradásukat. Az utolsó négy verseny előtt Hakkinen 7 ponttal vezetett riválisa előtt, aki ugyan ledolgozta lemaradását, az utolsó két megmérettetésen ismét kikapott a finn pilótától. Hakkinen végül négy pontos előnnyel megszerezte pályafutása első bajnoki címét. A fordítás tehát elmaradt.

1999-ben Schumacher a Brit Nagydíjon eltörte lábát, így a feladat csapattársára, Eddie Irvine-ra hárult, aki kis híján megszerezte a Ferrari oly régóta áhított egyéni bajnoki címét. Az ír versenyző hét ponttal volt lemaradva Hakkinen mögött a szezon utolsó négy megmérettetése előtt, ám a szerencsének és természetesen a Ferrari taktikai előnyének köszönhetően az utolsó versenyt négy pontos előnnyel várta. A McLaren finnje azonban fordítani tudott, és az utolsó versenyen, a Japán Nagydíjon aratott győzelmével megvédte bajnoki címét. Hakkinen korábbi előnye ugyan csökkent, sőt vesztésre is állt, de végül megtartotta vezető helyét.

A 2000-es évről már beszéltük, Schumachernek ekkor sikerült először és eddig utoljára megfordítania a bajnokság állását az utolsó négy futamon. 2001-ben a Ferrari kimagaslóan teljesített, Schumacher már a Magyar Nagydíjon, négy futammal a szezon vége előtt bezsebelte a bajnoki címet, így az utolsó versenyekre nem maradt izgalom. 2002-ben szintén az olaszok voltak fölényben, ekkor egy versennyel később, a Belga Nagydíjon, három futammal az idény vége előtt dőlt el a bajnoki cím sorsa.

Montoya és Schumacher harca (Olasz GP)


2003-ban Kimi Raikkönennel gyűlt meg Schumacher baja. A McLaren finn versenyzője az utolsó futamig harcban volt a bajnoki címért, ám végül elbukott a rutinos rókával szemben. Schumacher ekkor kilenc pontos előnnyel kezdte meg az utolsó négy futamot, és bár előnye némiképp csökkent, megtartotta az első helyét, és bezsebelte ötödik bajnoki címét.

2004-ben szintén Schumacher dominált. A német versenyző négy futammal a szezon vége előtt negyven ponttal vezetett csapattársa, Rubens Barrichello előtt, így már a Belga Nagydíjon tudni lehetett, ki lesz a bajnok.

A tavalyi évben Fernando Alonso huszonhét pontos előnnyel állt az élen az utolsó négy futam előtt. Schumacher ugyan faragott hátrányából, Alonso már a Brazil Nagydíjon, két futammal a szezon vége előtt eldöntötte a bajnoki cím sorsát, és 23 évesen a Forma-1 történetének legfiatalabb bajnokává avanzsált.


Az utolsó négy állomás

A 2006-os szezon utolsó négy állomásának Olaszország, Kína, Japán, illetve Brazília ad majd otthont.

Olasz Nagydíj

Monzában minden bizonnyal a Ferrari lesz a favorit, hiszen az olaszok hazai közönség előtt bizonyítani szeretnének. A hétszeres világbajnok egyébként négy alkalommal (1996, 1998, 2000, 2003) győzedelmeskedett már Olaszországban, míg legnagyobb riválisa, Fernando Alonso még egyszer sem állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára Monzában. A Ferrari tizenhatszor aratott győzelmet az Olasz Nagydíjon, ám a Renault visszatérése óta még nem diadalmaskodott.

A Ferrari legutóbb 2004-ben Rubens Barrichello révén győzött hazai pályán, míg a tavalyi évben a McLaren kolumbiai versenyzője, Juan Pablo Montoya ünnepelhetett a dobogó tetején.

Az olasz ring eszi a gumikat, és karakterisztikájából (hosszú egyenesek, szűk lassítók) kifolyólag megköveteli az erős motorokat. Sem a Ferrari, sem a Renault nincs gondban a motorerő terén, ám a Bridgestone és a Michelin közti különbségek döntőek lehetnek, különösen a franciák számára, akik a Fellebbviteli Bíróság jogerős határozata alapján nem használhatják az általuk kifejlesztett ellensúlyos lengéscsillapítót, mely elvesztése egyesek szerint körönként akár három-négy tizedmásodperc veszteséget is jelent számukra.

Kínai Nagydíj, rajt


Kínai Nagydíj

A sanghaji pálya kétéves történelme során először a Ferrari versenyzője Rubens Barrichello, tavaly pedig a Renault spanyolja Fernando Alonso állhatott fel a dobogó legmagasabb fokára. Kína biztosan nem tartozik Schumacher kedvenc pályái közé, hiszen a német versenyző még egyetlen alkalommal sem szerzett pontot a 2004-ben debütált ringen. Két évvel ezelőtt egy kicsúszás okozta a vesztét, míg tavaly még csak az első tíz közé sem tudott kerülni. A hétszeres világbajnok éppen ezért óvatosan készül a Kínai Nagydíjra, mert eddig úgy tűnik, átok ül rajta Sanghajban.

Eközben Alonso tavalyi sikerét követően bizakodva várja az idei versenyt, ahol a Ferrari 2005-ben rettenetesen gyengén teljesített. Ha az Olasz a Ferrari, akkor Kína a Renault pályája, ám természetesen itt is komoly feladat hárul majd a gumigyártókra.

Japán Nagydíj

Japánban viszont ismét Schumacher lesz a favorit. A Ferrari versenyzője nem kevesebb, mint hat alkalommal (1995, 1997, 2000, 2001, 2002, 2004) állhatott már fel a dobogó tetejére, így ebben az évben is komoly eséllyel pályázhat a győzelemre. Eközben Alonso itt sem szerzett még győzelmet, ám ennek ellenére nem lehet azt mondani, hogy ne lenne esélyes a szuzukai ringen.

A tavalyi évben remekül szerepelt a Renault, és Fisichella kis híján megszerezte a futamgyőzelmet, ám Raikkönen az utolsó körben parádés manővert bemutatva átvette tőle az első helyet, és megszerezte a győzelmet. Japánban többször is volt már esős futam, ami szintén megkeverheti a lapokat. Bár Schumachert hatalmas esőmenőnek tartják, a Magyar Nagydíjon bebizonyosodott, hogy a Michelin esős aszfaltra alkalmatos abroncsai jelenleg verik a Bridgestone termékeit.

Brazil Nagydíj, felvezető kör


Brazil Nagydíj

A tavalyi évvel ellentétben idén a Brazil Nagydíj ad otthont a szezon utolsó megmérettetésének. Schumacher négy alkalommal (1994, 1995, 2000, 2002) győzött már Interlagos-ban, míg Alonso egy elsőséggel sem büszkélkedhet. A tavalyi futamot a McLaren duója, Juan Pablo Montoya és Kimi Raikkönen zára az élen, míg Alonso Schumacher előtt a harmadik pozícióban végzett. 2004-ben szintén Montoya ért célba elsőként a Williams színeiben, míg Alonso akkor is megelőzte Schumachert.

A Brazil Nagydíjon az óramutató járásával ellentétes irányban köröznek a versenyzők, ami szintén megnehezíti majd a dolgukat, míg a puklis aszfalt is gondot okozhat a csapatoknak a helyes beállítások megtalálásakor. A gumiválasztás itt is kulcsfontosságú lesz, különösen, ha a hétvége folyamán esetleg elered az eső, és kevesebb időt tölthetnek a pilóták ideális körülmények között az aszfalton.


A második pilóták szerepe

Alonso és Fisichella a dobogón

Eddig javarészt Alonso és Schumacher párharcáról beszéltünk, de nem szabad elfeledkezni arról, hogy a konstruktőrök között is bajnokot fognak avatni az év végén. A Ferrari jelenleg két ponttal van csak elmaradva a Renault mögött, ám a legutóbbi versenyeken hihetetlen tempóban érkezett meg a franciák nyakára.

És itt jönnek képbe a csapatok második számú versenyzői, Giancarlo Fisichella és Felipe Massa, akik szintén hatalmas csatát vívnak egymással. A másodhegedűsök nem csak a csapatnak, hanem márkatársuknak is rengeteg segítséget nyújthatnak, hiszen ők is pontokat csenhetnek el csapattársuk riválisától, ezzel megkönnyítve kollégájuk életét.

Az utóbbi versenyeken Massa rendre felülmúlta Fisichellát, ami a pontok állásában is megmutatkozott. A Ferrari rohamlétekben zárkózott fel a Renault-ra, míg Schumacher is megközelítette Alonsót, noha a spanyol a Török Nagydíjon ismét növelte előnyét, és jelenleg tizenkét ponttal áll az élen az egyéni pontversenyben.

F. Massa
0
4
4
9
15
20
20
24
28
36
42
50
52
62
G. Fisichella
0
10
14
15
18
24
27
32
37
43
46
49
49
52
Különbség
0
6
10
6
3
4
7
8
9
7
4
-1
-3
-10



Zárszó

A bajnokság továbbra is kiélezett és teljesen nyitott. A szezon utolsó négy versenyén azonban el fog dőlni mindkét bajnoki cím sorsa. Bolondság lenne jóslatokba bocsátkozni a párharcok végkimenetelét illetően, de egy biztos: parádés lesz a 2006-os Forma-1-es szezon végjátéka, függetlenül attól, ki gyarapítja bajnoki címeinek számát.

 

     
Ennyien már itt voltunk
Indulás: 2006-05-11
     
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
     
Szavazás
A legjobb csajok
Ki a legjobb nő a Barátok Köztben?

Tilda
Kinga
Zsófi
Noémi
Emma
Orsi
Zsuzsa
Nóra
Andi
Magdi néni
Szavazás állása
Lezárt szavazások
     
Időjárás

Kis Hőtérkép

Kis Hőtérkép Magyarországról
     
Frissítésre uj vicces kép
     
Szavazz!
Lezárt szavazások
     
Gyerek

POQbum.com

     
Támogatók

 

                                                   

 

 
 
 
 
YOKOHAMA Rallylive
 
Maxx Speed Control
 
RALLYSZEM
 
     

Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!