| Hírek : Schumacher vs. Alonso: Most vagy soha! 1. rész |
Schumacher vs. Alonso: Most vagy soha! 1. rész
Alex 2006.09.04. 07:59

Michael Schumachert és Fernando Alonsót mindössze tizenkét pont választja el egymástól a szezon utolsó négy versenye előtt. Schumacher nem először van ilyen helyzetben, de vajon idén is képes lesz a fordításra, vagy elbukik a végső küzdelemben?
A Renault stílusosan, világbajnokhoz méltóan kezdte meg az idei évet. Az első három tengerentúli versenyt zsinórban megnyerte, majd egy kis megtorpanást követően a szezon kilencedik állomásáig, a Kanadai Nagydíjig abszolút uralta a mezőnyt a Forma-1-ben. A Ferrari ugyan addig sem gyengélkedett, versenyzői mégsem tudták felvenni az iramot a Renault pilótáival. Igen ám, de jött az Amerikai Nagydíj, ahol minden megváltozott.
A Ferrari magára talált, és Schumacher zsinórban három futamgyőzelmet is aratott, melynek köszönhetően jócskán faragott hátrányából Alonsóval szemben, míg a Ferrari is egyre jobban megérkezett a Renault mögé a gyártók versenyében.
A Magyar Nagydíjon az időjárás játszotta a legnagyobb szerepet, míg a legutóbbi Török Nagydíjon Felipe Massa révén ismét győzelmet aratott a Ferrari, ám Schumacher kikapott Alonsótól, így négy futammal a szezon vége előtt tizenkét pont a különbség kettejük között az egyéni összetettben, míg a Ferrari már csak két ponttal van lemaradva a Renault mögött a konstruktőrök versenyében.
Versenyről-versenyre
 |
Bahreini GP, rajt |
|
Egy minden eddiginél komolyabb téli tesztprogram előzte meg a szezon első futamát. Bár az előszezonban az eredmények alapján a Hondát tartották az idei év egyik legnagyobb esélyesének, hamar rá kellett eszmélni, hogy a japán gárda az idei évben sem fog maradatót alkotni - pedig Magyarországon Jenson Button révén - megszerezte első futamgyőzelmét a Forma-1-ben.
A legnagyobb figyelem azonban kétségkívül a Renault és a Ferrari versenyzőire, azon belül is Alonsóra, illetve Schumacherre irányult. 2005-ben az olaszoknak esélyük sem volt a Renault-val szemben, ám a kemény munkának köszönhetően a Ferrari ismét az élmezőnyben találta magát az idei évben.
Bahreini Nagydíj Az első futamnak helyet adó Bahreini Nagydíjon nagy meglepetésre a Ferrari versenyzői indulhattak az első két helyről, míg a világbajnoki cím birtokosa, Fernando Alonso csak negyedik pozícióból várhatta a futam rajtját. Bár Schumacher az első kiállása után továbbra is az élen tanyázott, mivel második etapja rövidebb volt, mint Alonsóé, a spanyol versenyző az utolsó kiállását követően hajszállal ugyan, de átvette a vezetést riválisától, és Schumachert megelőzve megnyerte a szezonnyitó nagydíjat.
Maláj Nagydíj A szezon második futamán a Ferrari komoly nehézségek elé nézett, ugyanis Massa és Schumacher autójában is motort kellett cserélni, így már a futam előtt tudták, hátrányból kell megkezdeniük a sepangi megmérettetést. A Renault olasz pilótája szerezte meg a pole pozíciót, míg Alonso csak a nyolcadik helyet kaparintotta meg, miközben a Ferrari duója a mezőny hátsó régiójából várhatta a futam rajtját. Fisichella senkitől sem zavartatva megszerezte a győzelmet, míg Alonso fantasztikus versenyzést bemutatva feljött mögé a második helyre. A Renault történelme második, és az 1982-es Francia Nagydíj óta az első kettős győzelmét aratta, míg a Ferrari pilótái boldogok voltak, hogy egyáltalán pontokat szereztek.
 |
Ausztrál Nagydíj Az első három tengerentúli verseny utolsó állomásán az időjárás komoly kalamajkát okozott az időmérő edzésen, így több élversenyző - köztük a Ferrari duója - sem jutott be az utolsó körbe. Button szerezte meg a pole pozíciót a Renault pilótapárosa, Fisichella és Alonso előtt, míg Schumacher és Massa csak a tizenegyedik, illetve a tizenhatodik helyeken végeztek. A verseny folyamán három alkalommal is pályára gördült a biztonsági autó, mely jócskán megkavarta a kártyákat, azonban Alonso senkitől sem zavartatva megszerezte idei második győzelmét, miközben a Ferrari egyetlen egy pontot sem szerzett. Massa már a második körben eldobta autóját, Schumacher pedig a verseny felénél járva a célegyenesre ráfordítóban csapta a palánknak a 248 F1-es modellt. A Renault Fisichella révén plusz négy pontot szerzett, így tovább növelte előnyét a Ferrarival szemben.
San Marinoi Nagydíj Az Európai futamok nyitóállomásán Imolában a Ferrari hazai közönsége előtt brillírozott. Az időmérő edzést Schumacher megnyerte, míg Massa is a Renault pilótái előtt végzett, akik csak az ötödik (Alonso), illetve a tizenegyedik pozícióban (Fisichella) foglalhattak helyet. A futam hatalmas izgalmakat hozott. Schumacher és Alonso lemásolták a tavalyi versenyt. Az utolsó húsz körben a két rivális közvetlen egymás nyomában autózott, ám a Ferrari hétszeres világbajnoka minduntalan visszaverte Alonso támadásait, így a sorrend a végéig nem változott. Massa a negyedik lett, míg Fisichella az egy pontot érő nyolcadik helyen futott célba. A Ferrari és Schumacher megkezdték a felzárkózást.
 |
Európa Nagydíj Alonso visszavágott Schumachernek, és elhappolta előle a pole pozíciót. Massa a harmadik, miközben az egyre gyengébben teljesítő Fisichella csak a tizenharmadik helyről indulhatott. A spanyol világbajnok az első kiállásáig tartotta a vezető pozíciót, ám mivel Schumacher tovább kint tudott maradni a pályán, átvette a vezetést, amit már nem is engedett ki a kezéből. Massa a harmadik, míg Fisichella a hatodik lett. A Ferrari és Schumacher folytatták a felzárkózást.
Spanyol Nagydíj A Renault brillírozott Alonso hazai versenyén. A spanyol pilóta és csapattársa az első sorból várhatták a vasárnapi futamot, ahol Fernando mindvégig dominált, és egy pillanatra sem engedte ki a kezéből a vezetést. Fisichella visszacsúszott a harmadik helyre, míg a második, illetve a negyedik pozícióban Schumacher és márkatársa Felipe Massa végzett. Alonso és a Renault ismét növelte előnyét.
 |
Monte-Carlói Nagydíj
Schumachert és a Ferrarit tartották az abszolút esélyesnek a hercegségben, ám mégis Alonso diadalával, és Michael hanyatlásával ért véget a Monacói Nagydíj. Bár Schumacher megszerezte a pole pozíciót, idejét a sportfelügyelők törölték, ugyanis vizsgálatuk szerint szándékosan állította le autóját az időmérő utolsó etapjának végén, ezzel akadályozva vetélytársait a zavartalan tovahaladásban. Alonso megörökölte a pole pozíciót, míg Schumachernek a mezőny végéről kellett megkezdenie a futamot az előzésre alkalmatlan utcai pályán. Fernando könnyedén megszerezte a győzelmet, míg Schumacher remek taktikájának és versenyzői képességeinek köszönhetően feljött az ötödik helyre Fisichella elé, míg Massa pontot sem szerzett. A Renault és Alonso tovább növelte előnyét.
Brit Nagydíj Alonso várhatta az élről a vasárnapi futamot, míg Schumacher, Massa, és Fisichella, Raikkönen mögött sorakoztak fel a rajtrácsra. A Renault spanyol bajnoka rajt-célgyőzelmet aratott, míg a második helyen Schumacher futott célba. Fisichella és Massa a negyedik, valamint az ötödik helyeken végeztek. A Ferrari és Schumacher újabb pontokat vesztett riválisaival szemben.
Kanadai Nagydíj A mezőny ismét a tengerentúlra utazott. A Renault versenyzői idén már másodszor indulhattak az első sorból, míg Schumacher és Massa csak az ötödik, illetve a tizedik helyről várhatták a futam rajtját. Alonso zsinórban negyedik futamgyőzelmét aratta Kanadában, így újabb két pontot lopott a második helyen befutó Schumachertől. Fisichella ismét megelőzte Massát, így a különbség elérte eddigi maximumát. Alonso 25, míg a Renault 34 ponttal vezette a bajnokságot.
 |
Amerikai Nagydíj
A Ferrari magára talált Amerikában. Schumacher és Massa indulhattak az első sorból, míg Fisichella és Alonso a harmadik, illetve az ötödik helyre szorultak. Már a szombati időmérőn látni lehetett, hogy a Renault nincs jó formában, és Alonso rengeteget küszködik az autó pályán tartásával. A versenyen sem változott a felállás, a Ferrari kettős diadalt aratott, míg Fisichellának és Alonsónak be kellett érnie a harmadik, illetve az ötödik hellyel. Schumacher és a Ferrari megkezdte a felzárkózást.
Francia Nagydíj
Mindenki arra számított, hogy a Renault hazai pályán vissza fog vágni a Ferrarinak, ám Schumacher és Massa szerezte meg az első két helyet az időmérő edzésen, miközben Alonso és Fisichella csak a harmadik, valamint a hetedik pozícióban végeztek. A versenyen is a Ferrari dominált. Schumacher megverte Alonsót, míg Massa is Fisichella előtt végzett, így a különbségek tovább csökkentek.
Német Nagydíj
Schumacher hazai versenyén meglepetésre Kimi Raikkönen szerezte meg a pole pozíciót, míg a Ferrari bajnokának meg kellett elégednie a második hellyel, akit csapattársa, Massa követett a harmadik pozícióban. A Renault tovább szenvedett: Fisichella az ötödik, míg Alonso csak a hetedik helyről várhatta a futam rajtját. A versenyen a Ferrari tovább dominált, és az Amerikai Nagydíj után megszerezte idei második kettős győzelmét, mellyel rengeteg pontot hozott a konstruktőrök versenyében. Alonso és Fisichella csak az ötödik, hatodik helyen végeztek.
 |
Magyar Nagydíj
Augusztus elején hazánkba látogatott a száguldó cirkusz, ahol sokak szerint az évszázad versenye került megrendezésre. Pénteken Alonso, szombaton Schumacher szolgáltatta a szenzációt. Mindketten buta hibát vétettek, melyet a sportfelügyelők két másodperces időbüntetéssel jutalmaztak. Miközben Raikkönen és Massa indulhattak az élről, Schumacher és Alonso csak a tizenkettedik, és a tizenötödik pozícióból várhatták a futam rajtját. A versenyt az eső megbolondította, Button megszerezte a győzelmet, noha Alonso a kerékanya meghibásodásáig az élen autózott. Schumacher is kockáztatott, így kiesett, ám Kubica kizárásával megszerezte az egy pontot érő nyolcadik helyet. A Ferrari három, a Renault egy pontot sem szerzett. Schumachert már csak tíz pont választotta el Alonsótól, míg a Ferrari hét pontos lemaradásban követte a Renault-t a gyártók versenyében.
Török Nagydíj
A legutóbbi versenyhétvége abszolút Ferrari fölénnyel vette kezdetét, amit az időmérő edzés is bizonyított, ahol Massa és Schumacher indulhattak az élről Alonso és Fisichella elől. A versenyen Massa rajt-cél győzelmet aratott, míg a biztonsági autónak és Michael hibájának köszönhetően Alonso megszerezhette a második helyet, mellyel újabb két pontot lopott riválisától, így négy futammal a szezon vége előtt tizenkét ponttal vezeti az egyéni bajnokságot, míg a Ferrari két pontra megközelítette a Renault-t a konstruktőrök versenyében.
A bajnokságok alakulása
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
F. Alonso |
10 |
18 |
28 |
36 |
44 |
54 |
64 |
74 |
84 |
88 |
96 |
100 |
100 |
108 |
M. Schumacher |
8 |
11 |
11 |
21 |
31 |
39 |
43 |
51 |
59 |
69 |
79 |
89 |
90 |
96 |
Különbség |
2 |
7 |
17 |
15 |
13 |
15 |
21 |
23 |
25 |
19 |
17 |
11 |
10 |
12 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Renault |
10 |
28 |
42 |
51 |
62 |
78 |
91 |
106 |
121 |
131 |
142 |
149 |
149 |
160 |
Ferrari |
8 |
15 |
15 |
30 |
46 |
59 |
63 |
75 |
87 |
105 |
121 |
139 |
142 |
158 |
Különbség |
2 |
13 |
27 |
21 |
16 |
19 |
28 |
31 |
34 |
26 |
21 |
10 |
7 |
2 |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
| |