| Hírek : Győzelemre készül a Bridgestone |
Győzelemre készül a Bridgestone
Alex 2006.08.24. 15:35

Már csak öt futam van hátra a 2006-os idényből, és a konstruktőrök valamint a pilóták bajnoksága még abszolút nyitott, így a Bridgestone gumikkal futó Ferrari és Michael Schumacher nagy várakozásokkal néz a szezon végi futamok elé.
A két héttel ezelőtti esős magyar futam óta a tesztelés nem volt engedélyezve, de a Bridgestone buzgón készül a hétvégi Török Nagydíjra. A logisztikai szervezés az Európai és Ázsiai kontinenset összekötő Isztambulban összetettebb, mint a legtöbb európai futam esetében. A Bridgestone gumiabroncs szállító teherautói az olaszországi Triesztbe utaztak le, majd komppal áthajóztak Törökországba, a Pendick kikötőbe, ahonnan folytatták útjukat az 5,33 km-es isztambuli Park pályára.
Hiroshi Yasukawa, a Motorsport részleg igazgatója: “Törökországban fantasztikus futamot rendeztek tavaly, és nagyon várjuk, hogy visszatérjünk ide az idén. A bajnokságban vívott küzdelem nagyon szorosnak látszik, de a Ferrari jól teljesített az idei év második felében és a Bridgestone keményen dolgozik azon, hogy a lehető legjobb esélyt biztosítsa a bajnoki címek visszanyerésére. A Toyota és a Williams is dobogós helyekre hajt, így reméljük, hogy izgalmas versenyben lesz részünk a hétvégén, amikor a Bridgestone egyik kulcsfontosságú piacán kerül megrendezésre a verseny."
Gumiabroncsok Törökországba - 5,338km A 2006-os gumiabroncs előírások minden pilóta számára hét készlet száraz gumi, négy készlet vizes pályás gumi és három készlet extrém esős gumi felhasználását teszik lehetővé. Azzal együtt, hogy 2006-ban több csapat fut Bridgestone gumikkal, körülbelül 1 200 Bridgestone Potenza Forma 1 gumiabroncsot küldtek a tokiói Kodaira Cityben levő műszaki központból a törökországi Park pályára.
Törökországi előzetes Hisao Suganumával A Bridgestone Motorsport műszaki igazgatója: “Az isztambuli Park pálya a leggyorsabbak egyike a versenynaptárban. A nyolcas kanyar különösen hosszú és gyors, ami igencsak megviselheti a gumikat. Minthogy a pálya az óramutató járásával ellentétes irányú, a jobb első gumi túlzott mértékű kopásnak lehet kitéve. Ami azonban különösen érdekessé teszi ezt a pályát, az az, hogy az aszfalt felülete rendkívül sima - hasonlóan mint Monacóban és Montrealban, ennek következtében olyan gumiabroncs összetételre van szükségünk, mely nagyobb tapadást és tartósságot tesz lehetővé. Fel kell készülnünk az esetleges magas hőmérsékletekre is. A Bridgestone Törökországba szállított gumiabroncsai ezért a jelenlegi specifikációból fognak származni közepes és lágy közötti anyagösszetételekkel, melyek véleményünk szerint versenyképesen működnek majd Törökországban. Most lépünk a világbajnokság kulcsfontosságú szakaszába és nagyon lényeges, hogy a csapataink megfelelő helyzetben legyenek pontok és dobogós helyek szerzésére a hátralevő öt futam során."
| |