Pilóták 1. Fernando Alonso 134p 2. Michael Schumacher 121p 3. Felipe Massa 80p 4. Giancarlo Fisichella 72p 5. Kimi Räikkönen 65p 6. Jenson Button 56p 7. Rubens Barrichello 30p 8. Juan-Pablo Montoya 26p Istállók Renault F1 206p Ferrari 201p McLaren-Mercedes 110p
Hírek : Szabálytalan az ellensúlyos lengéscsillapító
Szabálytalan az ellensúlyos lengéscsillapító
Alex 2006.08.24. 15:22
A Renault által kifejlesztett ellensúlyos lengéscsillapítót szabálytalannak minősítette a FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága, így hatályon kívül helyezte a Német Nagydíj sportfelügyelőinek döntését, miszerint legális a vitatott konstrukció.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a Francia Nagydíj után tiltotta be az ellensúlyos lengéscsillapítót, ugyanis hivatalos álláspontja szerint az nem része a felfüggesztésnek, és jelenléte javítja az autó aerodinamikai hatékonyságát.
A Renault - akinek nevéhez fűződik a vitatott eszköz bevezetése a Forma-1-ben - viszont nem értett egyet a szövetséggel, így a Német Nagydíjon egy a rendszerrel ellátott autót küldött a futam előtti mérlegelésre. A sportfelügyelők ugyan tudtak a trükkös lengéscsillapító jelenlétéről, szabályosnak minősítették az autót, melyet később a FIA megfellebbezett.
Mivel a csapatok nem akartak megkockáztatni egy esetleges visszamenőleges büntetést, kivétel nélkül kiszerelték autóikból a konstrukciót. A FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága kedden tárgyalta az ügyet Párizsban, melynek részleteit ma hozta nyilvánosságra.
„A felek meghallgatása és az eset pontos kivizsgálása után a bíróság úgy döntött, hogy hatályon kívül helyezi a sportfelügyelők döntését, és az eszközt – a hangolt ellensúlyos lengéscsillapítót – a Forma-1 Technikai Szabálykönyv 3.15-ös cikkelyének értelmében szabálytalannak minősíti.”
A konstrukciót a Renault tavaly szeptember óta használja, azonban a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) azt idén júliusban mozgó aerodinamikai elemnek minősítette, és tiltólistára helyezte, mely végére a Fellebbviteli Bíróság keddi döntése tett pontot.